محل لوگو

چرا من نباید صاحب کسب و کار موفق اینترنتی در سال 96 باشم


چرا من نباید صاحب کسب و کار موفق اینترنتی در سال 96 باشم

 

به نام خدا

سلام دوستان:

قبل از همه بگم این مطالب صحبت های دوست دانشمندم آقای مهران منصوری هستش که در اینترنت باهاش آشنا شدم.

چرا من نباید صاحب کسب و کار موفق اینترنتی در سال 96 باشم

یک ایده خیلی خوب سال اینده اینه که استارت آپ های امثال رو که در نمایشگاه شرکت کردند رو ببینید

در تعطیلات عید فقط به این صوال پاسخ بدید.

من چطور می تونم یکی از مشکلات کلیدی خودم رو حل کنم و اون رو در اینترنت برای بقیه هم ارائه کنم؟

اکثر افرادی که دنبال راه اندازی یک استارت آپ جدیدند هدفشون اینه که یک مشکل از مشکلات جامعه رو حل کنند در حالیکه این اشتباهه. فقط استارت اپ های موفق می شن که میخوان مشکل خودشون رو حل کنن.

پروژه ی هلو الفرداhello Alfred پروژه ای هستش که الفرد ها استخدام میشن به افراد مجرد کمک می کنه تا درخواست بدن و یک سری ادم استخدام میشن تا این کارها رو انجام بدن. وقتی این ایده به درامد های نجومی رسید مشخص شد اون فردی که این ایده رو داده این مشکل خودش بوده که من مجردم و کاش یکی بیاد این کارا رو واسه من انجام بده چون وقت ندارم و نمی تونم. و حاضرم اینقدر تومن هم پول براش بدم. مشکل خودش رو حل کرد که این مشکل مشکل خیلی های دیگه هم بود.

درسی که من امسال از استارت اپ ها و پروژ های موفق گرفتم این بود که فقط پروژههایی موفق میشن که فقط و فقط مشکل خودتون رو حل کنه

مثلا اسنپ مشکل کسی رو حل می کنه که میگه پول نقد همرام نیست چطور تاکسی بگیرم چرا اینقد گرونه.

یا زود فود این بوده که چرا نمیشه عکس غذاها رو ببینم یا چند تا غذا با هم سفارش بدم تا کی باید دم در پرداخت کنم.

یا پروژه ی چوب لباسی مشکل کسی بوده که مشکل خوشکشویی داشته مثل من. یعنی وقتی لباسو میدم معلوم نیست کی برم بگیرمش

حالا من هم بشینم ببینم چه مشکلی دارم و چطور میتونم حلش کنم

هنری فورد گفت: من اگه از مردم می پرسیدم اون ها از من یک اسب میخواستن که تند تر حرکت کنه اما من دنبال چیزی بودم که بدون اسب من رو راه ببره و اینطور شد که ماشین رو اختراع کرد

1- استارت اپ ها زمان شروع خیلی خوبی رو برای کسب و کارشون انتخاب می کنن. مثلا شرکتی مثل اسنپ مدت زیادی ایران رو مانیتور کرده که چند درصد گوشی ها هوشمند با اینترنت خوب و gps هستند. و زمانی که این درصد در تهران به حد نصابش رسید این پروژه رو لانچش کردن. پس

1- اول یک مشکل از خودمون پیدا کنیم.

2- بهترین زمان شروعش کی هستش. ایا احتیاج به اپلیکیشن داره یا باید وب بیس باشه.

مثلا یه استارت اپ در خارج کارواش انلاینه. که در محل تحویل میدن. یا استارت اپ های برای تعمیر ماشین، فروش ماشین های صفر فروش ماشین های کارکرده راه اندازی شده که تخصصی بوده و درامدشون به بالای یک بیلیون دلار رسیده یعنی درامد اون سایت به خارج تصوری کسی که اون رو لانچ کرده رسیده.

مثلا برای کارواش: ایا الان بستر اینترنتیش فراهمه. ایا تعداد افرادی که ماشین میشورن اونقدی هستش که اونها رو متصل کرد به کسانی که میخوان ماشینشون شسته بشه یا خودتون میخواید این کارو راه انداری کنین.

این سوالا 2 تا نتیجه داره

1- اینکه ایا الان این پروژه رو میشه لانج کرد

2- و اینکه هزینه راه اندازیش چقدره

یا پروژه ی زود فود: یه mvp یا کمپین برای شرکت ها راه اندازی کرد تا فیدبک بگیره چون در تهران بیشترین سفارش غذا برای شرکت هاس. خب من باید یکار کنم کل شرکت ها رو بگیرم دستم اما اونها کلی منیو دارن یه روزایی رو از منو بگیرن یه روزایی رو هم از من بگیرن. حالا من چکار کنم که همیشه از من بگیرن که میاد کمپین 22 درصد تخفیف دایمی برای شرکت ها رو راه میندازه.

نکته 3- تغییر فرهنگ غالب جامعه هست.

فرهنگ غالب جامعه رو با خود مردم جامعه میشه عوض کرد. مثلا اسنپ گفت یه سفر رایگان می گیری اگه اسنپ رو به یه نفر دیگه معرفی کنی. هیچ وقت خود اسنپ نمی تونه بیاد فرهنگ قالب دوست من رو عوض کنه چون اصلا با هم دوست نیستن اما من میتونم. برای همین اسنپ میگه چرا برم بیل بورد بزنم. چرا برم تبلیغات کنم چرا برم تلویزیون تبلیغ کنم میام از دایره دوستی افراد استفاده می کنم. مثلا من اگه مهران رو جذب کردم بهش میگم مهران سفر رایگان میخوای. خب کی بدش میاد. پس به دوستت بگو این اپ رو نصب کنه. اما اخه این اپ به چه درد دوست من میخوره؟ ببین اگه دوستت از طرف تو نصب کنه اون هم مثل تو یه سفر رایگان می گیره. . چه خوب منم میرم به همه اطرافیام معرفی می کنم.

پس از همون اول یه برنامه بازار یابی سینه به سینه باید داشته باشیم که از طریق اون افراد دیگه رو هم به سایتتون جزب کنین. مثلا یه مدرس امریکایی: اومد یه VIP مثل سایت مدیر وب راه انداخت و گفت هر کی عضو بشه من ازش 100 دلار می گیرم. اما. اما اگر تو که عضوی یه نفر دیگه رو عضو کنی 50 دلار اون برای همیشه مال تو میشه. خودش گفت در عرض 3 ماه به 20 هزار تا یوزر رسیده که این 20 هزار تا نفری 100 تا دارن میدن که اون اصلا نصفش یا 50 تاشو در نظر نمی گیره. پس 20 هزار نفر در ماه بهش 50 تا میدن چه رقمی میشه!!!!!!!!!.

بنابراین می بینیم که این کمپین چقدر خوب جواب میده. یعنی خلاصه باید بررسی کنیم چطور می تونیم کسب و کارمون رو به یه عادت روزمره مردم تبدیل کنیم.

اما نکته اخر4- برنامه ریزی دقیق هستش. و اینطوری همه چیز از اول مشخصه. درسته ما mvp راه می اندازیم . فیدبک می گیریم. اما سورپرایز نمیشیم چون همه چی از اول مشخصه. از اولش مشخص بود دیجی کالا میخواد چقدر بزرگ بشه یا بامیلو میخواد یه مارکت سنتر بشه. از اولشم معلوم بود که زود فود قراره بهترین سرویس خرید اینترنتی غذا بشه.

اینا رو از سیستمی که نوشته بودن. از ساختاری که داشتن. از مدلی که هیچ وقت عوض نشد میشه این رو فهمید. این شرکت ها تا حد زیادی این موضوع رو از همون اول پیش بینی کردن. اما نکته ی مهم اینه که قبل شروع کسب و کارشون یه برنامه ریزی دقیق و درست انجام دادن. یعنی اول راه سوالات خوبی از خودشون پرسیدن.

که مخاطب من کیه؟

از کجا باید اون رو پیدا کنم؟

اون چطور باید من رو پیدا کنه؟

چطوری باید به من اعتماد کنه؟

چه زمانی میتونم بهش محصول بفروشم؟

در چه رنج سنی هستش؟

چطور میتونه از من محصولات رو خریداری کنه؟

اصلا چرا باید از من خریداری کنه؟

اگر رقبا اومدن چه برنامه ای باید بریزم؟

و برای رقابت کردن چه آفرهایی باید بدم؟

همه اینها تا حدی قابل پیش بینی هستش.

بنا براین قبل راه اندازی کسب و کار از خودمون سوالات کلیدی بپرسیم که بهمون کمک می کنه در کارمون موفق بشیم. اگر سوال بخش اول و این سوالاتو از خودمون بپرسیم و مو به مو بهشون جواب بدیم قطعا و مطمئنا یکی از کسب و کارهای اینترنتی موفق سال 96 کسب و کار ما خواهد بود.

دنبال این نباشید که این کسب و کارا سرمایه می خواد یا دنبال این نباشیم که این کسب و کارا رو یکی دیگه کپی می کنه .

یک جمله ی خیلی خوب وجود داره که میگه : یا ایده ی شما اونقدر خوبه که کپی میشه یا اونقدر بده که اصلا ازش استقبال نمی شه. نگران کپی شدن ایدتون نباشید. نگران سرمایه گذار نباشید. اگر ایدمون خوب باشه سرمایه گذار خودش میاد سراقتون. همونطور که پیک برتر رفت سایت کلیک یاب رو گرفت دیجی کالا رو گرفت. در همین لحظه من اطلاع دارم شرکت های سرمایه گذاری بزرگی هستند که دنبال استارت آپ های خوب می گردن که اینده ی روشنی داره.

دوستت دارم.

بهار

شنبه 5/1/96

Miliooner.mihanblog.comراستی اینم ایمیلم که روزی 40 بار چکش می کنم Sosbahar9142@gmail.com

 

  انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 151

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

دریافت فایل : طرح جابر برنج
مدیریت ارجاع نمونه هاي بالیني

مدیریت ارجاع نمونه هاي بالیني

حجم فایل : 135.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت ارجاع نمونه هاي بالینيدرآزمایشگاههای پزشکی در صورت وجود ارتباط بین آزمایشگاههای ارجاع با ارجاع دهنده با تدوین قرارداد، این ارتباط شفاف می گردد . نکات مهم در خصوص نحوه تدوین ... ...

گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک

گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک

حجم فایل : 964.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 14 گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمایش شماره 6 : آزمايش تراكم خاك بسمه تعالی آزمايشگاه مكانيك خاك اساتيد محترم : جناب آقاي مهندس ملاباشي جناب آقاي دکتر متين جناب آقاي بهادرياعضاء گروه : محمد مهدي حاجي زماني ... ...

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجی‌های دستگاه سانتریفیوژ   منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...

مراحل ساختمان سازی

مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها  قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح ...

دریافت فایل : مراحل ساختمان سازی
بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch

بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch

حجم فایل : 851.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 24 1 بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch 2 Switch 3 توپولوژی چیست؟ نحوه کابل بندی درشبکه های کامپیوتری را توپولوژي می گویندانواع آن1- توپولوژي خطی یا BUS 2- توپولوژي حلقه ای یا Ring3- توپولوژي ستاره ای یا ... ...

پکیج تست کنکور علوم انسانی شامل تمامی دروس ویرایش جدید

پکیج تست کنکور علوم انسانی شامل تمامی دروس ویرایش جدید شامل آزمونهای سنجش شامل تمامی دروس دهم ویازدهم و پیش دانشگاهی متوسطه تست کنکور انسانی شامل تک تک دروس وهمچنین تست جامع کل دروس انسانی  آزمونهای قلم چی  کنکور 95 قیمت این پکیج بسیار بالا میباشد که ما برای استفاده ...

تجزیه و تحلیل تجربی روایی و پایایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن

تجزیه و تحلیل تجربی روایی و پایایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن

حجم فایل : 2.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 39 بنام خدا تجزیه و تحلیل تجربی روایی و پایایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن تجزیه و تحلیل تجربی پایایی و روایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن چکیده در طول سال های متمادی ، حسابداران مدیریت در طراحی ... ...

طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان
تعيين موقعيت با GPS

تعيين موقعيت با GPS

حجم فایل : 5.3 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 68 1 بسم الله الرحمن الرحیم تعيين موقعيت با GPS 2 1 - مفاهيم تعيين موقعيت 2 - آشنايي با روشهاي تعيين موقعيت با اجرام سماوي3 - تشريح روش تعيين موقعيت GPS 4 - تشریح روشهای برداشت اطلاعات با GPS5 – استفاده از GPS ... ...

دریافت فایل : تعيين موقعيت با GPS
هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث

هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث

حجم فایل : 539.9 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 13 بنام خدا هندسه سال دوم دبیرستانفصل 3(تالس در مثلث) قضیه تالس و نتایج آن :قضیه تالس : اگر پاره خطی موازی با یکی از اضلاع مثلث طوری رسم شود که دو ضلع دیگر را قطع کند ، در این صورت نسبت پاره خط های ایجاد شده روی ... ...

وکتور کورل 12دعای فرج

وکتور کورل 12دعای فرج

دعای فرج امام زمان (عج)  وکتور کورل 12دعای فرج  برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...

دریافت فایل : وکتور کورل 12دعای فرج

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

با این سایت به ثروت می رسید.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما